Wandelcoaching

" Wandelen is de haast uit je hoofd lopen en kijken wat er over blijft" (bron Twitter 2015)

Wandelcoaching bied je een speelse manier om lichaam en geest in beweging te brengen. Het buiten zijn en bewegen prikkelt je zintuigen, stimuleert de bloedsomloop en licht zorgt ervoor dat je lichaam meer vitamine D aanmaakt. Vitamine D is noodzakelijk om je stemming en gevoel van welbevinden in balans te houden.

Via wandelcoaching kun je je bewuster worden van de wensen die je hebt, en van de belemmeringen die je ervaart in het dagelijkse leven. Het kan je zicht geven op veranderingen die je nastreeft en je handvatten bieden om deze te bereiken. 

Wandelcoaching kan je de ervarings- en oefenmogelijkheden geven om meer zelfvertrouwen te krijgen en jouw grenzen te verleggen. Tevens kun je je doorzettingsvermogen en je vermogen om met teleurstellingen en tegenslag om te gaan, verder ontwikkelen.

In het geval je met belangrijke levensvragen zit kan wandelcoaching je een ingang bieden, te ontdekken welke stappen je in je leven (nog) wil nemen. Te denken valt bijvoorbeeld aan vragen rond een (voorgenomen) echtscheiding, een ernstige ziekte van jouwzelf of een dierbare, jouw seksuele geaardheid, of andere existentiële vragen die je bezig houden. Middels wandelcoaching kun je jouw krachten en mogelijkheden verder ontwikkelen.

Wandelcoaching kan je een manier aanreiken om flexibeler en vrijer in je denken, voelen en handelen te worden. En bovenal, wandelen kan heerlijk zijn, geestverruimend en met een vleugje risico op verslaving....

Wat kan wandelcoaching voor je doen? En hoe kan het je helpen jouw AD(H)D klachten te verminderen en/of hier effectiever mee te leren omgaan?

  • Rust in je hoofd en lijf te krijgen
  • Scherper (leren) focussen
  • Uitdagingen aan te gaan en nieuwe stappen in je leven te (durven) nemen
  • Bewuster te worden van je grenzen en leren hier beter rekening mee te houden voor jezelf
  • Ontdekken waar jouw kracht ligt en wat je sterke eigenschappen zijn
  • Acceptatie van jezelf en meer zelfvertrouwen te ontwikkelen
  • Uitstelgedrag leren omzetten in doelgerichte actie en probleemoplossen
  • Jouw minder sterke eigenschappen (kunnen) accepteren en/of hier beter mee om (leren) gaan
  • Kunnen ontspannen en leren in het nu te zijn en te blijven
  • Milde angst- en/of depressieve klachten verminderen
  • Effectiever samen (te leren) werken met anderen
  • De band met jouw dierbaren versterken
  • Adequate vaardigheden ontwikkelen om effectief met kritiek en/of conflicten om te gaan
  • Een betere balans (te leren) vinden tussen jouw bewegings- en voedingspatroon
  • Antwoorden voor jezelf krijgen op voor jouw belangrijke levensvragen

Belangrijke punten van aandacht:
Je bepaalt zelf hoe lang en hoe ver je wilt wandelen. Dat wil zeggen dat als je kunt starten met 10 minuten wandelen of liever gelijk met 90 minuten begint, dit een prima uitgangpunt is van waaruit je meer conditie en uithoudingsvermogen kunt ontwikkelen. Schoenen waar je prettig op loopt, voldoende water en iets te eten voor onderweg kunnen de wandeling veraangenamen. Indien je medicijnen (bijvoorbeeld tegen hooikoorts) gebruikt en/of belangrijke lichamelijke gezondheidsklachten hebt, wil je me dit dan vertellen tijdens ons kennismakingsgesprek. Dit vind ik belangrijk om te weten zodat we hier samen voldoende rekening mee kunnen houden. 

 

 

 

 

 

Spreekt het bovenstaande je aan, trek dan de stoute (wandel)schoenen aan en mail (via het contactformulier) of bel gerust voor een eerste kennismaking.